TÜRKSAT GPON BAĞLANTI KULLANANLAR İÇİN TURKSAT MODEM OLMADAN KENDİ MODEMİNİ KULLANMA
Öncellikle ihtiyacımız
Türksatın bize verdiği modem zte veya huawei farketmez
Bir adet huawei hg8010 v2 ont cihazı bende v2 versiyonu var
Bir adet kullanmak isteğimiz router tp-link keenetic vb hangi markayı kullanmak isterseniz
Öncelikle Telefondan kablo mobil uygulamamızı açıyoruz sizde yüklü değilse uygulama mağazasından yüklenebiliyor.
-Varsa veya uygulamayı yükledikten sonra profil kısmından giriş yapıyoruz.
![[Resim: 8f168b664f2c154a5c3bba98976f5aa1.jpeg]](https://mobile.donanimhaber.com/store/8f/16/8b/8f168b664f2c154a5c3bba98976f5aa1.jpeg)
-Giriş yaptıktan sonra hizmetler kısmına tıklıyoruz tıkladıktan sonra kablonet yazan yerin sağ tarafında işlemler var ona tıkladıktan sonra modem bridge moduna tıklıyoruz.
![[Resim: 6412e3f94a07954a4bbac3f71360bdb1.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/64/12/e3/6412e3f94a07954a4bbac3f71360bdb1.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: 4478ac153ccfc821622fd88767c3440b.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/44/78/ac/4478ac153ccfc821622fd88767c3440b.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: 527d8d9d612fff3ba1784905e9a9fec2.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/52/7d/8d/527d8d9d612fff3ba1784905e9a9fec2.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: 57a45dfcf21123d298f2e42e2443a71e.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/57/a4/5d/57a45dfcf21123d298f2e42e2443a71e.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: b894d9d223dae798126fe114f75b885d.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/b8/94/d9/b894d9d223dae798126fe114f75b885d.jpeg&t=0&width=480&text=1)
-Modemimiz bridge moduna geçerken bize kullanıcı adı ve şifremizi veriyor bu önemli çünkü router da pppoe kısmında bu kullanıcı kodunu ve şifremizi yazacağız.
Bu adımı tamamladıktan sonra ont cihazımıza geliyoruz.
Cihazımızın güç kablosuna taktıktan sonra rj45 kablosunun bir ucunu ont ye diğer ucunu da pc mize takıyoruz.
-Bu işlemlerden sonra
-denetim masası
-Ağ ve paylaşım merkezi
![[Resim: a489b8a1895f7dfe991f4b905c218501.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/a4/89/b8/a489b8a1895f7dfe991f4b905c218501.jpeg&t=0&width=480&text=1)
-Bağdaştırıcı ayarlarını değiştir
![[Resim: dce0705bf5e9bc4ba25c5a80eb8b7c17.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/dc/e0/70/dce0705bf5e9bc4ba25c5a80eb8b7c17.jpeg&t=0&width=480&text=1)
şekilde ekranda çıkan bağlantıya sağ tıklayıp
-Özellikler
-İnternet protokolü sürüm 4 gelip özellikler kısmına geliyoruz.Burada aşağıdaki ip adresini kullan seceneğini tıklayıp
-ip adresi 192.168.100.2
-Varsayılan ağ gecidi:192.168.100.1
-Yapıyoruz.
-Yaptıktan sonra tamam diyip ekranı kapatalım yaklaşık 2 dk bekledikten sonra tarayıcı kısmına 192.168.100.1 yazıyoruz.
-Yazdıktan sonra huawei ont cihazının ekranı karşılayacak bizi
-Kullanıca adına:telecomadmin
-Şifre kısmına:admintelecom
-Yazdıktan sonra ana ekranımız açılacak
-Ordan sonra system tools ekranına tıklıyoruz
-Sol tarafta Ont authentification yazan kısma tıklıyoruz.
-Tıkladıktan sonra sn kısmı var
![[Resim: 9d9faacbb1241f8bd8ad5fedf881aebc.jpg]](https://store.donanimhaber.com/9d/9f/aa/9d9faacbb1241f8bd8ad5fedf881aebc.jpg)
Sn kısmına türksatın bize vermiş olduğu modemin zte veya huawei arkasında pon no yazan kısma ZTE ile başlayan 12 haneli rakam ve sayıları yazıyoruz.
Huawei modem kullananlar içinde aynı şekilde 12 haneli rakam ve sayıları yazıyoruz.
Apply tıkladıktan sonra Ekranı kapatabiliriz.
(Bende huawei değilde zte modem olduğundan Zte ile başlayan yazdım aşağı yukarı huawei modemde de o şekilde yazıyordur.)
Unutmadan fiber kablosunu ont cihazımıza taktıktan sonra 1 dk boyunca pon isığı yanıp sönecek pon isığı sabit yandıktan sonra
Hangi router kullanıyorsak pppoe bilgilerimizi router kaydettikten sonra ont cihazı kısmında yer alan rj45 kablosunu routermızın wan yerine takıyoruz.
Türksatın bize verdiği modem zte veya huawei farketmez
Bir adet huawei hg8010 v2 ont cihazı bende v2 versiyonu var
Bir adet kullanmak isteğimiz router tp-link keenetic vb hangi markayı kullanmak isterseniz
Öncelikle Telefondan kablo mobil uygulamamızı açıyoruz sizde yüklü değilse uygulama mağazasından yüklenebiliyor.
-Varsa veya uygulamayı yükledikten sonra profil kısmından giriş yapıyoruz.
![[Resim: 8f168b664f2c154a5c3bba98976f5aa1.jpeg]](https://mobile.donanimhaber.com/store/8f/16/8b/8f168b664f2c154a5c3bba98976f5aa1.jpeg)
-Giriş yaptıktan sonra hizmetler kısmına tıklıyoruz tıkladıktan sonra kablonet yazan yerin sağ tarafında işlemler var ona tıkladıktan sonra modem bridge moduna tıklıyoruz.
![[Resim: 6412e3f94a07954a4bbac3f71360bdb1.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/64/12/e3/6412e3f94a07954a4bbac3f71360bdb1.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: 4478ac153ccfc821622fd88767c3440b.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/44/78/ac/4478ac153ccfc821622fd88767c3440b.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: 527d8d9d612fff3ba1784905e9a9fec2.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/52/7d/8d/527d8d9d612fff3ba1784905e9a9fec2.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: 57a45dfcf21123d298f2e42e2443a71e.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/57/a4/5d/57a45dfcf21123d298f2e42e2443a71e.jpeg&t=0&width=480&text=1)
![[Resim: b894d9d223dae798126fe114f75b885d.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/b8/94/d9/b894d9d223dae798126fe114f75b885d.jpeg&t=0&width=480&text=1)
-Modemimiz bridge moduna geçerken bize kullanıcı adı ve şifremizi veriyor bu önemli çünkü router da pppoe kısmında bu kullanıcı kodunu ve şifremizi yazacağız.
Bu adımı tamamladıktan sonra ont cihazımıza geliyoruz.
Cihazımızın güç kablosuna taktıktan sonra rj45 kablosunun bir ucunu ont ye diğer ucunu da pc mize takıyoruz.
-Bu işlemlerden sonra
-denetim masası
-Ağ ve paylaşım merkezi
![[Resim: a489b8a1895f7dfe991f4b905c218501.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/a4/89/b8/a489b8a1895f7dfe991f4b905c218501.jpeg&t=0&width=480&text=1)
-Bağdaştırıcı ayarlarını değiştir
![[Resim: dce0705bf5e9bc4ba25c5a80eb8b7c17.jpeg&t=...480&text=1]](https://forum.donanimhaber.com/cache-v2?path=https://store.donanimhaber.com/dc/e0/70/dce0705bf5e9bc4ba25c5a80eb8b7c17.jpeg&t=0&width=480&text=1)
şekilde ekranda çıkan bağlantıya sağ tıklayıp
-Özellikler
-İnternet protokolü sürüm 4 gelip özellikler kısmına geliyoruz.Burada aşağıdaki ip adresini kullan seceneğini tıklayıp
-ip adresi 192.168.100.2
-Varsayılan ağ gecidi:192.168.100.1
-Yapıyoruz.
-Yaptıktan sonra tamam diyip ekranı kapatalım yaklaşık 2 dk bekledikten sonra tarayıcı kısmına 192.168.100.1 yazıyoruz.
-Yazdıktan sonra huawei ont cihazının ekranı karşılayacak bizi
-Kullanıca adına:telecomadmin
-Şifre kısmına:admintelecom
-Yazdıktan sonra ana ekranımız açılacak
-Ordan sonra system tools ekranına tıklıyoruz
-Sol tarafta Ont authentification yazan kısma tıklıyoruz.
-Tıkladıktan sonra sn kısmı var
![[Resim: 9d9faacbb1241f8bd8ad5fedf881aebc.jpg]](https://store.donanimhaber.com/9d/9f/aa/9d9faacbb1241f8bd8ad5fedf881aebc.jpg)
Sn kısmına türksatın bize vermiş olduğu modemin zte veya huawei arkasında pon no yazan kısma ZTE ile başlayan 12 haneli rakam ve sayıları yazıyoruz.
Huawei modem kullananlar içinde aynı şekilde 12 haneli rakam ve sayıları yazıyoruz.
Apply tıkladıktan sonra Ekranı kapatabiliriz.
(Bende huawei değilde zte modem olduğundan Zte ile başlayan yazdım aşağı yukarı huawei modemde de o şekilde yazıyordur.)
Unutmadan fiber kablosunu ont cihazımıza taktıktan sonra 1 dk boyunca pon isığı yanıp sönecek pon isığı sabit yandıktan sonra
Hangi router kullanıyorsak pppoe bilgilerimizi router kaydettikten sonra ont cihazı kısmında yer alan rj45 kablosunu routermızın wan yerine takıyoruz.
Her Türlü Soru Öneri Ve Şikayetlerinizi Özel Mesajdan iletebilirsiniz..


