Forumumuzda bilgi alışverişinde bulunabilmeniz için öncelikle Kayıt olmanız gerekmektedir. Üye olmayanlar forumumuzda hiçbir şekilde aktivite uygulayamaz; Konu açamaz, Mesaj yazamaz, Eklenti indiremez, Özel mesajlasamaz. Forumumuzu tam anlamıyla kullanmak için üye olabilirsiniz.

TÜRKSAT GPON BAĞLANTI KULLANANLAR İÇİN TURKSAT MODEM OLMADAN KENDİ MODEMİNİ KULLANMA

Konuyu Başlatan: ImHyp3rıoN

Konu Değerlendirmesi:
  • 0 Oy(lar) - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
#1
TÜRKSAT GPON BAĞLANTI KULLANANLAR İÇİN TURKSAT MODEM OLMADAN KENDİ MODEMİNİ KULLANMA
Öncellikle ihtiyacımız



Türksatın bize verdiği modem zte veya huawei farketmez



Bir adet huawei hg8010 v2 ont cihazı bende v2 versiyonu var



Bir adet kullanmak isteğimiz router tp-link keenetic vb hangi markayı kullanmak isterseniz



Öncelikle Telefondan kablo mobil uygulamamızı açıyoruz sizde yüklü değilse uygulama mağazasından yüklenebiliyor.



-Varsa veya uygulamayı yükledikten sonra profil kısmından giriş yapıyoruz.
[Resim: 8f168b664f2c154a5c3bba98976f5aa1.jpeg]
-Giriş yaptıktan sonra hizmetler  kısmına tıklıyoruz tıkladıktan sonra kablonet yazan yerin sağ  tarafında işlemler var ona tıkladıktan sonra modem bridge moduna tıklıyoruz.



[Resim: 6412e3f94a07954a4bbac3f71360bdb1.jpeg&t=...480&text=1]
[Resim: 4478ac153ccfc821622fd88767c3440b.jpeg&t=...480&text=1]
[Resim: 527d8d9d612fff3ba1784905e9a9fec2.jpeg&t=...480&text=1]
[Resim: 57a45dfcf21123d298f2e42e2443a71e.jpeg&t=...480&text=1]
[Resim: b894d9d223dae798126fe114f75b885d.jpeg&t=...480&text=1]

-Modemimiz bridge moduna geçerken bize kullanıcı adı ve şifremizi veriyor bu önemli çünkü router da pppoe kısmında bu kullanıcı kodunu ve şifremizi yazacağız.



Bu adımı tamamladıktan sonra ont cihazımıza geliyoruz.



Cihazımızın güç kablosuna taktıktan sonra rj45 kablosunun bir ucunu ont ye diğer ucunu da pc mize takıyoruz.



-Bu işlemlerden sonra

-denetim masası

-Ağ ve paylaşım merkezi

[Resim: a489b8a1895f7dfe991f4b905c218501.jpeg&t=...480&text=1]
-Bağdaştırıcı ayarlarını değiştir
[Resim: dce0705bf5e9bc4ba25c5a80eb8b7c17.jpeg&t=...480&text=1]

şekilde ekranda çıkan bağlantıya sağ tıklayıp

-Özellikler

-İnternet protokolü sürüm 4 gelip özellikler kısmına geliyoruz.Burada aşağıdaki ip adresini kullan seceneğini tıklayıp

-ip adresi 192.168.100.2

-Varsayılan ağ gecidi:192.168.100.1

-Yapıyoruz.

-Yaptıktan sonra tamam diyip ekranı kapatalım yaklaşık 2 dk bekledikten sonra tarayıcı kısmına 192.168.100.1 yazıyoruz.

-Yazdıktan sonra huawei ont cihazının ekranı karşılayacak bizi

-Kullanıca adına:telecomadmin

-Şifre kısmına:admintelecom

-Yazdıktan sonra ana ekranımız açılacak

-Ordan sonra system tools ekranına tıklıyoruz

-Sol tarafta Ont  authentification yazan kısma tıklıyoruz.

-Tıkladıktan sonra sn kısmı var

[Resim: 9d9faacbb1241f8bd8ad5fedf881aebc.jpg]

Sn kısmına türksatın bize vermiş olduğu modemin zte veya huawei arkasında pon no yazan kısma ZTE  ile başlayan 12 haneli rakam ve sayıları yazıyoruz.



Huawei modem kullananlar içinde aynı şekilde 12 haneli rakam ve sayıları yazıyoruz.



Apply tıkladıktan sonra Ekranı kapatabiliriz.



(Bende huawei değilde zte modem olduğundan Zte ile başlayan yazdım aşağı yukarı huawei modemde de o şekilde yazıyordur.)



Unutmadan fiber kablosunu ont cihazımıza taktıktan sonra 1 dk boyunca pon isığı yanıp sönecek pon isığı sabit yandıktan sonra



Hangi router kullanıyorsak pppoe bilgilerimizi router kaydettikten sonra ont cihazı kısmında yer alan rj45 kablosunu routermızın wan yerine takıyoruz.
Her Türlü Soru Öneri Ve Şikayetlerinizi Özel Mesajdan iletebilirsiniz..
Alıntı


Bu Konuya Göz Atan Kullanıcılar:
1 Ziyaretçi(ler)

Konu Gösterim Seçenekleri
Hızlı Erişim: